Icon

De term ´gehoorschade´ (of ´gehoorbeschadiging’) is een ruim begrip. Wanneer u slechthorend bent of last heeft van tinnitus, hebt u ook een vorm van gehoorschade. Gelukkig is gehoorschade in veel gevallen met het juiste hulpmiddel op te lossen door een hoorspecialist.

Wat is gehoorschade of gehoorbeschadiging?

Net zoals slechthorendheid, is gehoorschade een relatief algemeen begrip. Er zijn tenslotte verschillende vormen van gehoorschade. Daarnaast zijn er veel verschillende oorzaken van gehoorschade of gehoorverlies. Men spreekt van gehoorschade wanneer de trilharen aan de binnenkant van het oor beschadigd raken. Gehoorschade komt voor binnen alle lagen van de bevolkingsgroep.

Wanneer treedt gehoorschade op?

Gehoorschade treedt onder andere op wanneer het gehoor langdurig of veelvuldig wordt blootgesteld aan geluiden harder dan 80 decibel. Denk bijvoorbeeld aan het regelmatig bezoeken van muziekfestivals en/ of concerten zonder het (juiste) gebruik van gehoorbescherming. Daarnaast kan gehoorschade optreden als een gevolg van ouderdom (slijtage) of als bijwerking van sommige medicatie.

Is gehoorschade te verhelpen?

In veel gevallen is gehoorschade te verhelpen of te verminderen. Maar daar gaat een persoonlijk behandelingstraject aan vooraf. Wij nodigen u graag uit bij één van de Hoorus winkels in Boxmeer of Malden. Samen met een hoorspecialist bespreken we uw gehoorprobleem en, belangrijker nog, hoe we het samen kunnen verhelpen of verminderen. Maak direct een afspraak!

Herkenbaar?

Bel 0485 - 52 30 06 (Boxmeer) of 024 - 358 08 08 (Malden)
om een persoonlijke afspraak te maken met één van onze hoorspecialisten

Onze service gaat door!

Vanwege het Coronavirus werken wij voor onbepaalde tijd enkel op afspraak.

De winkels zijn tijdens de gebruikelijke werktijden geopend, behalve de zaterdag in Malden, deze komt te vervallen voor onbepaalde tijd. Het inloopspreekuur vervalt, wel kunt u een afspraak maken met één van onze medewerkers. Wij werken volgens de richtlijnen van het RIVM. In sommige gevallen is het niet mogelijk om 1,5 meter bij u vandaan te blijven. U kunt erop vertrouwen dat wij werken met zeer goede hygiene voorschriften! Praat met de medewerker over wat u wel en niet wenst, dan doen wij ons uiterste best hieraan te voldoen. Uw geplande afspraak gaat gewoon door, tenzij u verkoudheidsklachten hebt, dan verzoeken wij u een andere afspraak te maken. Ook onze medewerkers werken niet in geval van verkoudheidsklachten.

Welke extra hygiëne maatregelen gelden er?

  • Bij binnenkomst kunt u bij ons eerst uw handen desinfecteren.
  • We groeten u mondeling en schudden geen handen.
  • Onze medewerkers wassen voor en na iedere behandeling intensief de handen.
  • Na iedere afspraak wordt de behandelruimte goed gedesinfecteerd.
  • We hanteren ruimere agendatijden, zodat er minder contactmomenten tussen onze klanten plaatsvinden.
  • Betaling liever niet contant, maar via onze pinautomaat.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd betreffende onze werkwijze de komende periode. Vragen of zorgen? Bel of mail ons gerust! Blijf gezond en sterkte in deze moeilijke periode!