Hoortoestellen aftrekbaar bij de Belastingdienst

Hoortoestellen aftrekbaar bij de Belastingdienst

Hoortoestel aftrekbaar via aangifte

Komt u niet in aanmerking via uw verzekering voor een vergoeding op uw hooroplossing (het toestel valt buiten de 5 wettelijke categorieën), of kiest u voor een hooroplossing die de verzekering niet vergoedt? dan kunt u via de Belastingdienst geld terug krijgen. 

Belastingaftrek op uw hoortoestel, hoe werkt dat?

U kunt uw kosten opgeven bij uw jaarlijkse belastingaangifte onder medische kosten. Via een berekening wordt dan door de Belastingdienst op basis van uw verzamelinkomen berekend hoeveel u terug kunt krijgen van de aanschafkosten van uw hoortoestel.

In het schema een voorbeeld van belastingaftrek als u €3000 voor de hooroplossing heeft betaald *.

Wat valt er onder de belastingaftrek?

Inbegrepen bij aanschaf van een geavanceerd hoortoestel:

  • Intake en uitgebreide hoortest
  • Aanpassing
  • Twee controles en een eindcontrole
  • Tweemaal per jaar na aankoop een controle
  • Vijf jaar volledige garantie
  • Gratis software updates
  • Online service (vraag naar de mogelijkheden)
  • Batterijen voor vijf jaar of eenmaal een oplader en eenmaal vervangen accu
  • Reininigingsartikelen
  • Droogbox
  • Luidsprekers
  • Oorstukjes en/of domes
  • Mogelijkheid voor teruggave bij belastingdienst(zie hiervoor het voorbeeld)

Andere interessante berichten

Wilt u ook worden begeleid naar een beter gehoor?

Bel 0485 - 52 30 06 (Boxmeer) 024 - 358 08 08 (Malden) om een persoonlijke afspraak te maken

Onze service gaat door!

Vanwege het Coronavirus werken wij voor onbepaalde tijd enkel op afspraak.

De winkels zijn tijdens de gebruikelijke werktijden geopend, behalve de zaterdag in Malden, deze komt te vervallen voor onbepaalde tijd. Het inloopspreekuur vervalt, wel kunt u een afspraak maken met één van onze medewerkers. Wij werken volgens de richtlijnen van het RIVM. In sommige gevallen is het niet mogelijk om 1,5 meter bij u vandaan te blijven. U kunt erop vertrouwen dat wij werken met zeer goede hygiene voorschriften! Praat met de medewerker over wat u wel en niet wenst, dan doen wij ons uiterste best hieraan te voldoen. Uw geplande afspraak gaat gewoon door, tenzij u verkoudheidsklachten hebt, dan verzoeken wij u een andere afspraak te maken. Ook onze medewerkers werken niet in geval van verkoudheidsklachten.

Welke extra hygiëne maatregelen gelden er?

  • Bij binnenkomst kunt u bij ons eerst uw handen desinfecteren.
  • We groeten u mondeling en schudden geen handen.
  • Onze medewerkers wassen voor en na iedere behandeling intensief de handen.
  • Na iedere afspraak wordt de behandelruimte goed gedesinfecteerd.
  • We hanteren ruimere agendatijden, zodat er minder contactmomenten tussen onze klanten plaatsvinden.
  • Betaling liever niet contant, maar via onze pinautomaat.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd betreffende onze werkwijze de komende periode. Vragen of zorgen? Bel of mail ons gerust! Blijf gezond en sterkte in deze moeilijke periode!