Informatietool voor tinnituspatiënten

Informatietool voor tinnituspatiënten

Stichting Hoormij, Patiëntenfederatie Nederland en Federatie Medisch Specialisten hebben samen de informatietool opzet. Een tool met begrijpbare informatie voor patiënten. Vertaald uit de richtlijn tinnitus van de KNO-vereniging voor artsen.

De Patiënteninformatietool is begrijpelijk voor mensen die niet medisch geschoold zijn. De tool gaat uit van de elf meest voorkomende vragen. Zoals vragen over klachten, het verloop en behandelingen. Uiteraard is de informatie in deze tool beperkter dan in de richtlijn voor de artsen, maar hij geeft wel een goed beeld van de inhoud en aanbevelingen van deze richtlijn. Voor gedetailleerde informatie wordt verwezen naar de inhoud van de richtlijn zelf, waar je via de tool naartoe kunt gaan. Het overzicht Hulpverleners Tinnitus en Hyperacusis geeft een overzicht van de reguliere medische en paramedische zorg voor mensen met tinnitus en/of hyperacusis. De aanbeveling is om bij aanhoudende tinnitusklachten eerst de huisarts en zo nodig de kno-arts te bezoeken.

Andere interessante berichten

Wilt u ook worden begeleid naar een beter gehoor?

Bel 0485 - 52 30 06 (Boxmeer) 024 - 358 08 08 (Malden) om een persoonlijke afspraak te maken

Onze service gaat door!

Vanwege het Coronavirus werken wij voor onbepaalde tijd enkel op afspraak.

De winkels zijn tijdens de gebruikelijke werktijden geopend, behalve de zaterdag in Malden, deze komt te vervallen voor onbepaalde tijd. Het inloopspreekuur vervalt, wel kunt u een afspraak maken met één van onze medewerkers. Wij werken volgens de richtlijnen van het RIVM. In sommige gevallen is het niet mogelijk om 1,5 meter bij u vandaan te blijven. U kunt erop vertrouwen dat wij werken met zeer goede hygiene voorschriften! Praat met de medewerker over wat u wel en niet wenst, dan doen wij ons uiterste best hieraan te voldoen. Uw geplande afspraak gaat gewoon door, tenzij u verkoudheidsklachten hebt, dan verzoeken wij u een andere afspraak te maken. Ook onze medewerkers werken niet in geval van verkoudheidsklachten.

Welke extra hygiëne maatregelen gelden er?

  • Bij binnenkomst kunt u bij ons eerst uw handen desinfecteren.
  • We groeten u mondeling en schudden geen handen.
  • Onze medewerkers wassen voor en na iedere behandeling intensief de handen.
  • Na iedere afspraak wordt de behandelruimte goed gedesinfecteerd.
  • We hanteren ruimere agendatijden, zodat er minder contactmomenten tussen onze klanten plaatsvinden.
  • Betaling liever niet contant, maar via onze pinautomaat.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd betreffende onze werkwijze de komende periode. Vragen of zorgen? Bel of mail ons gerust! Blijf gezond en sterkte in deze moeilijke periode!